Dominique bananas
CASE STUDY
Visuel identitet
logo
branding
Om kunden
Dominique Bananas er en colombiansk-baseret virksomhed, der producerer bananer på en bæredygtig måde. Efter at have arbejdet dedikeret mod et mere bæredygtigt landbrug ved at skifte til biodynamisk landbrug, stoppe brugen af sprøjtegift samt fjerne al plastik fra værdikæden.
De ønskede et re-brand, der bedre afspejlede disse resultater og mål.
Om brandet
Selvom virksomheden er verdensomspændende, præsenteres Dominique Bananas-brandet som en colombiansk virksomhed med rødder i Sierra Nevada de Santa Marta. Med værdier som lokal produktion og bæredygtighed var det et mål at finde en måde at kommunikere dette på gennem stilistiske valg.
Nøgleord
columbia // bæredygtighed // autenticitet // minimaslist
Inspiration
Designet præsenteres med en vis grad af dualitet – et globalt brand med en colombiansk ånd. Det, der differantiere Dominique Bananas, er, at de har opnået et plastikfrit landbrug.
logoet som et koncept
Logoet blev udviklet til at have et rent, minimalistisk udtryk med en grov stempelstil for et autentisk, naturligt look, der også symboliserer den lokale fortælling og gårdens historie.
opbygning af brandet
Lanceringen af det nye brand betød også, at der skulle udarbejdes materiale til promovering og introduktion af produktet til potentielle nye købere. Det bestod af brochurer, PowerPoint-præsentation, elementer til sociale medier, klistermærker og etiketter til produkterne samt design af trykket på de papkasser de transporteres i.
Det samme firma, et nyt brand
De fleste virksomheder udvikler sig gennem årene. Deres aktiviteter, de tjenester, de tilbyder, eller den måde, de ønsker at markedsføre deres produkter på.
En re-branding rejser en masse spørgsmål om, hvor virksomheden er på vej hen og hvorfor, hvilket giver klarhed fremadrettet, hvis man giver sig tiden til at besvare dem, og implementere svaret i sit brand.
Har det vakt din nysgerrighed? Du kan enten læse mere om vores ydelser, specifikt visuelle identiteter eller brand elementer, eller du kan tage kontakt.