at uddanne børn i bæredygtighed
CASE STUDY
CUSTOM
ILLUSTRATION
LAYOUT
MARKETING
Om kunden
GROHE er en global virksomhed, der forhandler badeværelsesløsninger og køkkenarmaturer.
Kunden til dette projekt var HR-afdelingen i den danske filial, som tog initiativ til og udviklede konceptet.
Om projekterne
GROHE er ejet af LIXIL EMENA, og hvert år afholder organisationerne en konkurrence inden for alle virksomheder kaldet ‘LIXIL Community Day’. Medlemmer af den danske afdeling udviklede historien, og WIISUEL var ansvarlig for at illustrere og opsætte layoutet til børnebøgerne.
Glæde fra kunderne
“Samarbejdet med WIISUEL kan beskrives med mange positive ord. WIISUEL lever efter udsagnet “Der er kun én chef – kunden”. Det betyder, at du som kunde føler dig prioriteret, og om Christine arbejder i WIISUEL eller GROHE er det samme – hun bliver en del af teamet og er lige så interesseret i at lykkes som dig.
Det betyder også, at den kreative sparring, man får som kunde, er enorm, og selv om jeg kan beskrive mig selv som meget detaljeorienteret og sætter en høj standard – så leverer Christine og WIISUEL 110% kvalitetsmateriale, uanset hvad du beder om. Jeg kan kun anbefale WIISUEL som medspiller på dit projekt – uanset om det står på denne hjemmeside; Christine er et multitalent, der kan sikre, at du lykkes med dine mål og visioner.”
Rikke mohr
Leader, HR Nordic & Baltic, GROHE/LIXIL EMENA
Et meningsfyldt csr-projekt
Til GROHEs ‘LIXIL Community Day’ i 2018 ringede Rikke Mohr til mig en sommeraften og spurgte, om jeg kunne tegne en delfin – det var første skridt i det, der viste sig at være et ganske vellykket CSR-projekt. Det år lavede vi den første børnebog, så den anden i 2019 og den tredje i 2020. Hensigten med bøgerne er at lære børn om vigtigheden af at passe på vores vandressourcer og den vigtige rolle, vand spiller på vores planet. Illustration og layout af bogen blev udført af WIISUEL.
Tilpasning af konceptet til covid-19
Bogen blev trykt og leveret til børnehaver over hele verden, og den anden bog blev oversat til 19 sprog. Til den tredje bog stod vi dog over for en udfordring med tryk og levering, da den ikke ville være i overensstemmelse med COVID-19-restriktionerne. Det fik os til at lave bogoplæsningsvideoer, så børnene kunne opleve den nye bog hjemmefra.. WIISUEL redigerede videoerne og filmede også den danske version. Du kan læse bøgerne nedenfor ved at klikke på knappen, som fører dig til flipbook’en på GROHEs hjemmeside. Den 2. bog blev endda distribueret til Norges største børnehaveorganisationer og blev trykt i 18.000 eksemplarer.
Indgyde stolthed i en afdeling
Den første bog vandt det års LIXIL EMENA-pris for bedste CSR-projekt. Det satte den danske afdeling på landkortet i den enorme organisation, igen med sin oprindelige idé. Projektet havde en klar kreativ stemme fra medarbejderne, og det var denne stemme, WIISUEL ønskede at styrke ved at tage projektet fra en idé til et færdigt visuelt produkt. GROHE har siden været en tilbagevendende kunde, ikke kun på grund af de andre bøger, men mest af alt på grund af den måde, WIISUEL arbejder på – vi faciliterer den kreative proces fra start til slut, og vage idéer er mere end nok til at komme i gang. Sammen finder vi ud af, hvad vi skal gøre, og hvordan vi skal gøre det.
Har det vakt din nysgerrighed? Du kan enten læse mere om vores ydelser, specifikt visuelle løsninger, eller du kan tage kontakt.