Udvikling af kampagner
CASE STUDY
Visuel identitet
logo
branding
Om kunden
Nemco er en nordisk virksomhed, der sælger og tilbyder service af maskiner til fødevareforarbejdning samt emballering af produkterne. De har en imponerende historie med at arbejde med nogle af de stærkeste leverandører inden for branchen og har nogle af de største kunder inden for fødevareproduktion i Norden.
Om projektet
Nemco har for nylig investeret i at styrke deres marketingaktiviteter samt fortællingen om deres brand. En side af at lave kampagner er at lave de visuelle elementer, men der ligger også et stort arbejde i at forbinde de forskellige systemer, indsamle de rigtige data og gøre dem tilgængelige for de medarbejdere, der har brug for dem. At lære nye systemer at kende, navigere i dem og sikre, at de forbedrer arbejdsprocesserne i de forskellige afdelinger, er en iterativ proces, hvor man tester, kommunikerer og korrigerer.
systemer brugt
ActiveCampaign // Jotform
Glæde fra kunderne
“Hos Nemco samarbejder vi med Christine fra WIISUEL, når vi udvikler og implementerer kampagner på det nordiske marked. Først og fremmest er Christine hurtig til at afkode opgaven og omfanget og fungerer som en dygtig sparringspartner gennem hele processen. Christine er visuelt skarp og teknisk dygtig og formår at sætte de relevante medier og elementer i spil, så vi opnår den ønskede ROI.”
tanja luplau
marketing manager, nemco
fortolkning af scopet
Al planlægning af kampagner foretages af deres marketingchef, som strukturerer strategien omkring salgsteamets og organisationens mål. I den forbindelse diskuterer vi, hvilket medie der kan gøre tricket, og planlægger, hvordan vi skal gribe det an.
At designe en kampagne med alle aktiver kan for eksempel være:
– Design af en landingsside (ActiveCampaigns)
– Design og opsætning af et nyhedsbrev (ActiveCampaigns)
– Integrering af et system til indsamling af brugerdata (Jotform)
– Skabe grafik og billedmateriale til LinkedIn
– Skabe videoer til ønskede platforme for at øge opmærksomheden og skille sig ud
At være ansvarlig for markedsføringen af alle deres tre afdelinger i Danmark, Sverige og Finland betyder, at administrationen og organiseringen af det daglige arbejde, der følger med, ikke efterlader meget tid til det praktiske arbejde der indgår i at opsætte kampagnerne. Det giver plads til, at deres marketingchef kan fokusere på at udvikle virksomheden i stedet for at vedligeholde den.
Bevare brandets visuelle stil og tone
At skabe alle brandingaktiver til kampagnen betyder at sikre, at det gøres i brandets stil, og at de rigtige elementer skabes. Når du samarbejder med WIISUEL på et projekt som dette, får du en partner, der både kan lave grafisk design, layout, video, nyhedsbreve mm., og kan arbejde med dit valgte kampagnesystem.
Vi afstemmer, hvilken automatisering der er vigtig for dig, hvilke data du gerne vil have overblik over, når du designer dine kampagner.
Har det vakt din nysgerrighed? Du kan enten læse mere om vores ydelser, specifikt kampagnedesign, eller du kan tage kontakt.