unafor visuel identitet
CASE STUDY
Visuel identitet
logo
branding
Om kunden
Milford designer og forhandler løsninger til antiterrorsikring af byområder. De designer smukke plantekasser, bænke og andre elementer, der typisk bruges, når man designer et byområde. De ønskede at tage disse produkter og forhandle dem gennem et subbrand. WIISUEL blev kontaktet, fordi de havde brug for hjælp til at designe brandidentiteten, herunder navngivning af det nye brand.
Om brandet
Det første skridt var at interviewe dem om deres nye subbrand; Kunden kender sit produkt, og det er vigtigt at lytte, spørge og undersøge alt, hvad man kan, før man udvikler noget. Vi diskuterede brandet, produktet, deres ideer om, hvordan de ønskede at blive opfattet, hvad de ønskede at kommunikere. Derefter kiggede vi på de forberedte moodboards med farver og stilarter igen for at forstå, hvad de resonerede med.
Det næste skridt var at samle alle punkter fra mødet og lave koncepter, der forsøger at indfange nogle af de ting, der blev diskuteret. Med koncepterne udforskede vi forskellige retninger og besluttede os til sidst for et enkelt koncept, som vi videreudviklede.
Nøgleord
bekymringsfri // glæde // skandinavisk design
Glæde fra kunderne
“Jeg fandt samarbejdet med dig og WIISUEL meget nemt, da der var en klar plan for, hvad der blev forventet på hvert trin i projektet. Det betød, at der ikke var nogen misforståelser. Kommunikationen var også meget nem, da jeg oplevede, at hun var lydhør over for vores synspunkter og virksomhedens baggrund.”
Wyatt Harding
CEO, Unafor
Inspiration
Når man udforsker formerne i deres designs, er der en struktureret, men alligevel organisk krumning i linjerne i deres designs. Jeg blev inspireret af dette til et af koncepterne (som var det, de endte med at vælge).
logoet som et koncept
Det endelige resultat var et rektangel med 3 lag – gitteret var jævnt fordelt, så kurverne stadig kunne virke skarpe og næsten konstruerede. Formen symboliserer fusionen mellem det organiske design forklædt i yderst funktionel teknik. Set ovenfra giver lagene næsten ideen om en vej, der går mellem kreativt formede bænke eller plantekasser, ligesom designet af deres byrum. Lagene kunne også være et nik til teknologien i de urbane sikkerhedsinstallationer, da de går flere meter under jorden, hvilket giver både værdi til fodgængerne og til sikkerheden i vores by – multidimensionel værdi.
opbygning af brandet
Farverne er nøje udvalgt, så de også bærer det ønskede budskab. De ønskede at differentiere sig ved at gå væk fra den hardcore, næsten militæragtige tone i den urbane sikkerhedsindustri. De ønskede at fokusere mindre på frygt og sikkerhed for fare og mere på den følelse, man har, når man er uden bekymringer – de beskrev “En solrig aften, hvor vi sidder på bænkene og kigger på den summende by, legende børn, får en drink – ingen bekymringer, bare nyde øjeblikket og rummet.
At udtrykke brandet gennem farver
Nedenfor kan du se de forskellige farver, der er valgt til paletten, og hvilke associationer der er forbundet med dem, for at udtrykke flere af de ideer og følelser, der er forbundet med brandet.
Har det vakt din nysgerrighed? Du kan enten læse mere om vores ydelser, specifikt visuelle identiteter, eller du kan tage kontakt.